Marek Herman: Vypadá to, že se svět zbláznil


Každé dítě ze všeho nejvíce potřebuje něžnou a spokojenou mámu, říká vysokoškolský učitel Marek Herman s tím, že je to naprosto jednoduché a není potřeba nic nového vymýšlet.

 

Neznám žádného psychologa, který by řekl, že je střídavka dobrá věc.

FOTO: Profimedia.cz

28.12.2017 11:05

„Vždycky mě zajímalo, proč se někomu daří a jinému ne. Ale to, co člověk dělá, proč to dělá a jestli je v životě spokojený, tak o tom všem se rozhoduje ve věku, kdy nám bylo méně než šest let. V té době se totiž v hlavě tvoří plán, co udělám se svým životem, je to náš ,životní scénář‘. A k tomu, aby plán dobře vyšel, potřebujeme hlavně něžnou náruč mámy. Taky pevného a spolehlivého tátu. Ale na prvním místě mámu, tvrdí.

Máma je totiž podle něj nikým a ničím nenahraditelná. „Vazba mezi ní a malým dítětem je naprosto unikátní a v přírodě nic podobného nenajdete. A vždycky platí jednoduchý princip: spokojená máma, spokojené dítě. Když je máma spokojená, dítě si to z ní „vezme samo“. Umí to. I proto má Marek Herman pocit, že se svět snad zbláznil.

„Dneska se například objevují trendy, které razí zásadu, že není žádný rozdíl mezi mámou a tátou, je prostě jen Rodič 1 a Rodič 2. Co jsou to, proboha, za výmysly? Ale bohužel žijeme v době ,tekutých písků‘ – každý má ve všem pravdu a vlastně ani neexistuje špatný názor, což je výplod politické korektnosti a samozřejmě naprostá hloupost,“ říká. Nesouhlasí se střídavou péčí, ani s otci na mateřské, tedy spíš otcovské dovolené.

„Střídavou péči si vymysleli negramotní právníci a totálně tím po rozvodu rozvracejí i to málo, co z rodiny zbylo. Neznám žádného psychologa, který by řekl, že je střídavka dobrá věc. Nejlepší by samozřejmě bylo, kdyby se rodiče dokázali domluvit a nerozváděli se. Někdy to ale nejde. Takže střídavá péče se vymyslela hlavně pro rodiče, kteří se neumějí dohodnout jako dospělí lidé, ale chovají se jako přerostlá děcka. Maskuje se to samozřejmě jako ochrana zájmů dítěte. Přitom ten, kdo na to doplatí, je vždycky dítě. Je to vlastně takové nedospělé rozhodnutí dospělých,“ tvrdí Marek Herman.

Máma je nikým a ničím nenahraditelná. Vždycky platí: spokojená máma, spokojené dítě.

FOTO: Profimedia.cz

Selhání otců

„Opravdu nevidím jediný důvod, proč se tvářit, že je normální, když budou tátové chodit na mateřskou. Je to typický výmysl dnešní doby, kdy si všichni myslí, že můžou všechno a nebude to mít žádné důsledky. Ale ono to samozřejmě následky bude mít! Muži by se v první řadě měli postarat o to, aby fungovali jako skuteční chlapi. Někteří tátové to teoreticky mohou zvládnout. Ale má to háček: zvládnou to jen po chlapsku. Dítě ale přece v prvé řadě potřebuje vlídnou a něžnou mámu. A pak spolehlivého a pevného tátu.

Nebo ještě jinak: vazba mezi mámou a dítětem je vrozená. Vzniká od první vteřiny po početí. Vazba mezi tátou a dítětem je pouze získaná. Táta se tátou musí naučit být. A to je přece obrovský rozdíl,“ vysvětluje.

Otec je pro rodinu zdrojem ochrany a jistoty. „Táta má pro dítě tři dary. Prvním je pozvednutí, kterým symbolizuje přijetí dítěte po narození: jsem tvůj otec. Druhým darem je doprovod při přechodu od chlapce k muži nebo od dívky k ženě. Ten je nejdůležitější. A třetím darem je požehnání do života: žehnám, aby se ti dařilo, abys pokračoval v mém životě, abys pokračoval v naší rodinné linii. Kde jsou muži, kteří by tyto dary dětem dávali?

Znáte někoho? Já ne. Hledám vnitřní poctivou mužskou sílu. A nic nevidím. Táta symbolizuje řád a limit.  Požadavek a zátěž. Ale hlavně by měl být pevnou a spolehlivou oporou. A nejlepší, co se může rodině stát, je, když dítě zažije mámu a tátu jako pevný a spolehlivý pár. To je skoro jako zázrak: základní opěrná deska našeho života. Když rodiče drží pohromadě.

Více než polovina manželství se ale dnes rozvádí a v 95 procentech případů se o rozpadlou rodinu starají ženy jako samoživitelky. Takže role táty jako spolehlivé opory je v reálu bohužel naprostá iluze. Proto mluvíme o 20. století jako o století selhání otců,“ říká Marek Herman a dodává, že většina mužů prostě jen zůstala dětmi. „Dětští muži absolutně nechápou, co je odpovědnost a spolehlivost. Jsou to pro ně cizí slova.“

Marek Herman: je pedagog a lektor osobního rozvoje. mj. je spoluzakladatelem projektu Začít spolu, zaměřeného na výchovu dětí v mateřských školách. Přednáší na Univerzitě Palackého v Olomouci a VŠE v Praze. Ve svých seminářích se soustřeďuje zejména na sebepoznání a výchovu dětí do šesti let. Je mj. autorem knihy Najděte si svého marťana.

FOTO: archív Marka Hermana

Podle něj ale každý v sobě má kus ženy a kus muže. „Žena je něha, milost a soucit. Muž pak síla, řád a opora. Proto je důležité, aby každý uměl v sobě svoji ženu i svého muže objevit. To platí pro nás pro všechny. Ano: každý muž potřebuje v sobě objevit svoji ženskou část. Svoji intuici, svůj soucit a něhu. Ženy totiž byly historickými okolnostmi donuceny v sobě najít tu mužskou část: musely se umět postarat o sebe a celou rodinu, musely se naučit být samostatné.

Začalo to průmyslovou revolucí, pokračovalo první světovou válkou a následně první hospodářskou krizí. To všechno jsou zlomy, kdy docházelo k masovému selhání otců. Tehdy jsme nedokázali ochránit svoje ženy a děti. Nejhorší ale byla druhá světová válka. Tu označujeme jako ,definitivní zúčtování s otcem‘. To totiž byla apokalypsa, ve které muž ženu fatálně zradil: vraždil, ničil a znásilňoval v naprosto nepředstavitelných rozměrech, které se vymykají jakémukoli chápání lidskosti. Popřeli jsme princip života, popřeli jsme ženu jako dárkyni života, zradili jsme ji,“ říká Marek Herman.

Ztráta komunikace

Do našich životů naprosto nekontrolovaně vtrhly moderní technologie. Stalo se to rychle a nevratně. Dnes dochází k atomizaci rodiny – každý je spojený hlavně se svým mobilem nebo tabletem, živé lidi jsme vyměnili za sociální sítě a brouzdání po internetu. Podle Marka Hermana technologie devastují rodinu, vytrácí se přirozená rodinná soudržnost, kdy si lidé doma povídali nebo se scházeli aspoň k jednomu společnému jídlu za den.

Často to začíná pohodlností. „Když dáte malému dítěti do ruky telefon nebo tablet, jste rázem na velmi tenkém ledě,“ říká Marek Herman. „K tomu, abych se mohl zdravě vyvíjet, potřebuju hlavně něhu, doteky, vůni a hru pohledů. Potřebuju být s lidmi, které mám rád, potřebuju s nimi přirozený kontakt. Do šesti let každý z nás potřebuje ,velký pytel něhy‘, a když ho nedostane, bude ho v podstatě celý život hledat. Rozumíte? Když dítěti prostě dáte do ruky tablet, tak místo aby se dotýkalo živého člověka, bude se dotýkat přístroje. A místo člověka začne navazovat vztah s modrou obrazovkou,“ vysvětluje.

„Největší potřebou každého člověka je přece něžný a důvěrný vztah. Proto lidi milují technologie, protože je to dokonalá iluze, že k někomu patříme, že jsme s někým ve spojení, že na nás někomu záleží. Zdá se, že můžeme být neustále s někým v kontaktu. S tisíci přáteli. Ve skutečnosti jde ale jen o zoufalou samotu na síti.

Podle výzkumů víme, že dvanáctileté děti jsou čtyři až šest hodin denně připojeny k sítím. To, co žijí, je jedna velká iluze. Dneska už mluvíme o technologiích jako o nové formě drogy. Jedná se o tzv. nelátkovou závislost, jde prostě jenom o náhražku skutečného života, nic víc. Mobily nás okrádají o intimní prostor a přirozenou samotu, mnoho lidí má pocit, že musí být neustále k dispozici. Mobil například ruší také tzv. ,institut odloučenosti‘: když se vzdálíte od svého partnera na dva tři dny, začne se vám po něm obvykle stýskat.

To ale neplatí, když si budete volat a psát esemesky. Po návratu si pak chcete říct, co je nového, ale zažijete jen tupé prázdno, protože jste si už všechno řekli nebo napsali,“ říká Marek Herman.

Dnes podle něj žijeme na křižovatce. „Z internetu informací budeme přecházet do internetu zážitků. Díky virtuálním brýlím budeme sledovat finále Wimbledonu přímo z první řady. Nebo operaci srdce, kterou budeme pozorovat z půl metru přímo na operačním sále v New Yorku. Stačí si jen koupit program. Otevírá se prostor, kdy ,všichni budou moci zažít všechno‘. Mnoho lidí si tak dříve nebo později nechá ukradnout svoje sny.

Největší zločin, který jsme dětem za posledních 50 let udělali, bylo to, že jsme jim vymazali ze života touhu. Dnes mají děti všechno ještě předtím, než potom začnou toužit. Jsou zpovykané a unuděné. Teď se to stane i dospělým. Je to cesta do pekel. Evoluční mechanismy jsou totiž jasné: mozek je šťastný, jen když usiluje. Potřebuje se těšit, potřebuje mít hlad, zimu, žízeň. Jsme spokojení, když se musíme snažit a přemáhat. Když máme povinnosti. To všechno jsme ale v konzumní společnosti ztratili. Zralou osobnost poznáte podle toho, že je schopná odložit příjemný zážitek. Touhu totiž objevíte až v dlouhých časech. Bez ní život zmrtvíte,“ dodává.

Andrea Zunová, Právo

https://www.novinky.cz/zena/styl/457332-marek-herman-vypada-to-ze-se-svet-zblaznil.html

 

Eva Bartoňová, Nový Jičín

Ne, 31. prosince 2017, 06:56:26  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+3 / 0

Střídavá péče je obrovský zločin na dítěti- proč nemá dítě svůj domov, kde by se střídali rodiče....?Protože ti sobci by to pro své dítě nikdy neudělali.

 

Jiří Pohl, Rychnov nad Kněžnou

Ne, 31. prosince 2017, 00:41:43  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+4 / 0

Kéž by takhle uvažovali všichni politici...

 

Alena Komárková, Praha

So, 30. prosince 2017, 14:55:50  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+9 / 0

upřímně smekám před autorem..už jsem si myslela, že si nikdo ze současných vysokoškolsky vzdělaných lidí a mužů vážnost situace neuvědomuje..ať už pro zaneprázdněnost internetem či pseudokorektním vnímáním, naučeným ze školy...děkuji za naději, že tomu tak není úplně..

 

Vladimír Komárek, Šestajovice

Pá, 29. prosince 2017, 10:06:46  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+2 / -4

Tento stát už historicky podporuje řešení: dítě je majetek matky, otec má pouze povinnost platit maximální výživné (tak aby sám nezemřel hlady). Takto ve spiknutí postupuje matka + OSPOD + soud. Divím se, že na to už nebyl přijat zákon. Pak by to věděli i debilní otcové, kterým to nedochází a soudy by mohly protahovat jiné případy. Rada: otcové, lépe namísto rozvodu vyřešit problém definitivnějším způsobem.

 

Kamil Pokorný, Brno

Pá, 29. prosince 2017, 09:31:04  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+1 / -1

A ještě je v tom další opravdu velikej průser:

Mikrovlnný ELEKTROSMOG.

Lidi mají trvale doma puštěnou WI-FI a smaží se nonstop a nevypínají to ani na noc. někteří se vymlouvají že od sousedů vidí na displeji dalších 15 sítí s plnými čárkami, ale když se to měří analyzátorem, je jasně vidět, že od sousedů už je to vše naštěstí výkonově hodně slabé.

Proto je hlavní vypínat právě tu svoji WI-FI - aspoň na noc, protože její výkon se snadněji po bytě naodráží mnohem větší.
Běžně jsou lidi připojení bezdrátově, přitom ve Francii už v únoru 2015 vyhláška zakázala WI-FI tam kde jsou děti do 3 let věku a ve školkách, omezila to ve školách.
Na Kypru je od ledna 2017 vyhláška zakazující WI-FI ve školách a vracejí se ke kabelovému připojení. Proč asi? Protože už je tolik prokázaných vlivů na imunitu, častější nemocnost, horší krevní obraz, že moudřejší státy si už nedovolí před tím zavírat oči!
Zatím co u nás se budeme dál vesele smažit mikrovlnama a zákonodárci dělají, že je vše v pořádku...!

 

František Doubrava, Moravský Beroun

Pá, 29. prosince 2017, 08:49:21  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+3 / 0

Vůbec se divím, že novinky tento článek otiskly. Když odhlédneme o poněkud sporný názor na muže, tak ve všem ostatním má autor naprostou pravdu, se kterou se já ztotožňuji.

 

Karla Řápková , Mělník

Pá, 29. prosince 2017, 08:23:15  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+3 / 0

Souhlas se vším. Vyspělá technologie a přílišná svoboda nás zbavila 
lidské původnosti. Jenže už je pozdě, všechno už jede. Co teď s tím?

 

Julius Bitto, Karviná

Pá, 29. prosince 2017, 08:15:26  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+6 / 0

"Marek Herman: Vypadá to, že se svět zbláznil" - XXX - Moc děkuji pane Herman za tenhle článek. Docela se divím že ho "novinky" uveřejnili. Jsem moc rád že na světě ještě jsou aj normální lidé.

 

Vladislav Trnka, Kladno

Pá, 29. prosince 2017, 07:59:48  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

0 / -3

Chytrej jak rádio. By mě zajímalo, jestli on sám má děti.

 

František Vágner, Týn nad Vltavou

Pá, 29. prosince 2017, 06:52:06  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+5 / -2

Dobrý článek k zamyšlení i když si myslim, že nefunkční a sobeckou matku dokážou někteří, ale jen někteří otcové zastoupit roli matky a být ku prospěchu dítěte a rodiny. Samozřejmě to platí i obráceně. Samozřejmě je nejlepší vychovávat dítě v rodině zastoupeni oběma funkčními rodiči, ale ne vždy je tomuto dáno. Obzvlášť v době kdy se mnozí ohání svou osobní svobodou a úmyslně opomíjejí své povinnosti a závazky k partnerovi, rodině a fungujícímu vztahu.

 

Marcela Milošová, Hodonín

Pá, 29. prosince 2017, 06:38:29  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+12 / -2

Je to přesně podle zákonů přírody. Bohužel si člověk myslí, že má patent na rozum a pak vymýšlí adopci pro homouše a křiví malému tvorečkovi jeho názory na život. A střídavá péče by se měla trestat, protože dítě není nábytek, aby se každý týden nebo 14 dní stěhovalo jinam. Má mít svoje stálé prostředí kde je zvyklé. I dospělému člověku se špatně přizpůsobuje, když je mimo své obvyklé prostředí a svoji postel. Co dnes lidstvo vypouští za nesmysly a vymýšlí pitomosti nad tím zůstává rozum stát.

 

Josef Jaroš, Lomnice nad Lužnicí

Pá, 29. prosince 2017, 06:11:24  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+6 / -1

Rozvod no nejsem fanda,ale pokud to někde opravdu nejde,z jakéhokoliv důvodu,tak asi je to důvod.Ale co to dítě? Po rozvodu se z milujících stanou dva pito...mci a chovají se jako dva deb...lové.Děti to nezajímá a chtějí oba rodiče a nechápou to svojí čistou duší.Ti dva jeho tvůrci by si měli uvědomit,že jejich vzájemná rivalita dítěti ubližuje a vadí mu.Ona mu dítě nepůjčuje,On neposílá alimenty, oba tito pito..mci si neuvědomují ,že svojí sobeckostí nejvíce škodí tomu svému dítěti a tohoto bolí a nese si tu bolest celý život.Chlap ,který není schopen platit na své dítě a zajistit mu řádný slušný život je jen zbabělec a krysa co nemá právo si říkat táta.Ono potřebuje jíst ,pít, žít a má své potřeby ,aby z něj vyrostl platný a dobrý člen společnosti kde žije,nemám ,nebudu ti nic posílat a jiné přitroublé výmluvy jsou ubohé.A to nehodlám měnit ani po 43 letech života s babou.Ono je to skoro u každé stejné, já byl odborový referent pro sex a tak mám bohaté zkušenosti,všudé skoro stejný.

 

Petr Špína, Hradec Králové

Pá, 29. prosince 2017, 06:06:10  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+7 / -7

Úžasné. Máte to geniálně vymyšleno, páni humanitní intelektuálové.

Takže nejprve označíte muže jako viníky všeho zla, které začalo 2. světovou válkou (což je samo o sobě směšné - chování k civilnímu obyvatelstvu, k ženám, bylo např. ve středověku mnohem horší).
Poté v médiích a v kultuře ze všech sil zesměšňujete roli otců jako nositelů řádu, zpodobňujete je jako nelidské despoty.
 

Pak označíte kdeco jako diskriminaci žen ze strany mužů.
A pak se strašně divíte, že někteří muži nedokážou plnit svoji roli. Jak by mohli, když jste jim sami svázali ruce?

Jinak pokud pan Herman tvrdí, že nezná ani jednoho muže, který by dítě přijal, provázel jej dospíváním a poté jej nechal pokračovat ve svém díle, tak buď žije v politováníhodném prostředí, nebo lže, aby se zavděčil ženám. Tipuju druhou možnost.

 

Josef Šmíd, Praha

Pá, 29. prosince 2017, 04:57:49  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+4 / -1

Hezké vyjádření vztahových problémů, ale k tomuto vývoji stále platí pravidlo:"Slunce jde dál svou cestou, kdo jej chce zastavit, kdo?". Ani pan Herman to nedokáže, taková je skutečnost.

 

František Šebesta, Raškovice

Pá, 29. prosince 2017, 04:24:06  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+14 / 0

K tomu článku není co dodat. Panu Marku Hermanovi za něj děkuju. A byl bych osobně moc rád, aby si ho přečetli a vzali k srdci ti, kdož mají tu moc ovlivňovat chod společnosti. Ale samozřejmě i všichni "obyčejní" lidé.

 

Hana Horáková, Most

Pá, 29. prosince 2017, 04:07:40  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+16 / 0

To nevypadá, tak to opravdu je. Těch absurdit je nepočítaně. Zdravý selský rozum je potlačován. Pseudohumanita nás zahubí. Je pravda, že nejdůležitějším člověkem v životě je matka, pak otec a pak další členové rodiny, pokud matka i otec selhávají. Střídavá péče je paskvil. Pokud mají rodiče své dítě rádi a rozejdou se, tak ať má dítě jeden domov, jedno bydliště, kde se budou rodiče střídat. Proč se má stále stěhovat dítě? To přeci rozchod nezavinilo. Při střídavé péči se z dítěte stává psanec, který se neustále stěhuje sem a tam, mění školu, kamarády. Je vlastně potrestáno nezodpovědností dospělých.

 

Blanka Kubištová, Chomutov

Pá, 29. prosince 2017, 00:34:31  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+19 / -2

Naprostý souhlas.

 

Jiří Drábek, Most

Pá, 29. prosince 2017, 00:22:46  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+17 / -1

S p.Hermanem souhlasím , máma je máma . dítě porodila odkojila a je mezi nimi silné pouto.

 

Jan Sedlák, Praha 4

Čt, 28. prosince 2017, 23:26:39  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+24 / -2

chytrej pán ... konečně někdo

 

Irena Pavlíčková, Hradec Králové

Čt, 28. prosince 2017, 23:25:51  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+17 / -3

TO JE PRAVDA. Kde jsou lidé s názory pana Hermana? To by byli prezidenti!!!

 

Miroslav Novotný, Otrokovice

Čt, 28. prosince 2017, 23:16:11  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+11 / -2

Konečně ROZUMNÝ postoj. Pan Herman má naprostou pravdu.

(jednou jsem vletěl až ke stropu, když jsem někde uviděl titulek "Naše společnost ke střídavé péči JEŠTĚ NEDOROSTLA" - jako by to byl nějaký cíl, k němuž chceme dojít)

Zodpovědné rodičovství, to je potřeba uznávat, chválit, předávat a učit. Dítě potřebuje stabilní prostředí, pokud jej rodiče rozdupou, ztrácejí nárok se o dítě dělit a provádět na něm taková zvěrstva.

Ostatně stará moudrost praví: "Ve válce je lepší v čele vojska jeden špatný generál, než dva výborní."

Střídavku bych odkýval jedině tehdy, kdyby dítě žilo v jednom domově a rodiče se u něj střídali po týdnu. Ale i to by bylo na hraně

 

Pavel Obrdlík, Jevišovice

Čt, 28. prosince 2017, 23:05:20  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+13 / -1

Laický odhad- péče u matky lepší v 80-90% případů. Zbytek jednoznačná péče otce. Střídavka může fungovat pouze při rozumném rozchodu, kdy partneři zůstanou ve vzájemné úctě a přátelství.

 

Jarmila Němečková, Děčín

Čt, 28. prosince 2017, 22:57:23  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+20 / -1

Díky moc za ta slova! U pana Marka Hermana by se měli školit rozvodoví soudci a pracovnice OSPODu (orgán sociálně-právní ochrany dětí)! Ti by se měli zodpovídat za poškozené životy všech dětí, i vyššího věku, když rozhodují módně a nesmyslně - genderově!

 

Josef Nekovář, Netolice

Čt, 28. prosince 2017, 22:55:53  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+7 / 0

Strýček asi autora pokárá za genderovou nevyváženost a v kavárně mu tejden nenalejou!

 

Josef Věříš, Žíželice

Čt, 28. prosince 2017, 22:54:08  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+15 / -4

Havlův a Klausův projekt své ovoce přináší. Stydím se za ně. A stydím se za tu dobu, ve které musíme žít.

 

Alena Povýšilová, Praha

Čt, 28. prosince 2017, 22:52:00  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+17 / -1

Přála bych si, aby vše,co je v článku platilo. Souhlasím. Dítě potřebuje oba rodiče. Pokud už bohužel nefunguje, nesmí ještě více trestat dítě. Musí se dohodnout v zájmu dítěte. To ale není střídavá péče. I ostatní názory jsou správné. Matka nemá spěchat do práce od dítěte. Kariera ani oeníze nejsou důležité.....atd.

 

Milan Peterek, Kravaře

Čt, 28. prosince 2017, 22:25:31  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+22 / -1

Konečně po dlouhé době na Novinkách jeden zdravě uvažující člověk.

 

Lída Barešová, Zbraslav

Čt, 28. prosince 2017, 22:24:57  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+17 / -2

Ryzí pravda!!
Pane Herman, držte se! Ve Španělsku lidi za tyto názory veřejně projevené soudí a připraví o licenci. Snad sem genderová ideologie nedorazí v takové síle a dál budete moct říkat tyto pravdy veřejně a burcovat k selskému rozumu. Díky!

 

Petr Skácel, Rájec-Jestřebí

Čt, 28. prosince 2017, 21:58:48  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+22 / 0

Jméno Příjmení řekl(a):
"Vlastimil Budík, Brno
Čt,
 
No teda, to je pecka! Takovýhle článek je jako zjevení!
Jen se divím, že pan Herman vůbec může působit na našich poněkud zvrácených univerzitách, prolezlých genderem, multikulturalizmem a dalšími neomarxistickými hovadismy!"

No, v Olomouci jsou lidé se zdravým rozumem a tak tam může vesele přednášet.
Jinak stále platí:
"Muž je sloup stanu, žena jeho plachtou a děti jsou provázky, které stavbu spojují" » Arabské přísloví.

 

Edyta Hušková, Hronov

Čt, 28. prosince 2017, 21:51:15  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+36 / -1

Mám velice příjemný pocit z tohoto článku a ještě více z drtivé většiny příspěvků,člověka to až zahřeje že přirozenost a normální člověk ještě existuje.
A pokud existuje tak je pořád šance na návrat,šance že genderové, multikulturní inženýrství a nadnárodní globální mediální mašinérie pod vlajkou svobody,demokracie,lidských práv a jiných příruček k zákonitě správnému pohledu na svět ještě není definitivní ale že u nás i na planetě ještě žije velká část obyvatel pro které jsou ještě základní přirozené vztahy těmi nejdůležitějšími.
Mladí lidé jsou přesvědčeni že to co je dnes je neměnné,že takhle vypadá svět který lidé žijí,že ten svět rodičů je k ničemu,teprve třeba za 30 let poznají že se ocitli někde kde ani být nechtěli a že mašinérie už není na jejich straně,že jsou na obtíž.
Jejich věta,že vývoj nezastavíš mně až děsí a jsem přesvědčená že se jednou zastaví.
Buď to bude pro lidi ponaučení a nebo jejich konec.

 

Věra Schneiderová, Zábřeh

Čt, 28. prosince 2017, 21:33:01  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+30 / -6

Kvalitní článek o skutečně kvalitním člověku. Obávám se však, jak dlouho bude tomuto člověku umožněno přednášet na vysokých školách, protože pohavlovská "kvalita" jejich učitelů je veřejně známa a jejich prznění duší studentů rovněž. A známe to -Kdo nechce s vlky výt, nesmí s nimi být. Přesto Novinky díky za Vaši odvahu otisknout článek s názory, které už se "nenosí" - a prosím, jak dlouho tady ještě bude strašit obrázek toho přeambiciózního falešného Drahoše, už tu oxiduje kolikátý den! Že byste sem dali postupně i jiné zbytečnéprezidentské kandidáty? Zbytečné proto, že my slušní lidé už prezidenta máme, i na další období dávno s láskou vybraného.Jen co si tento zdegenerovaný Drahoš názory váženého kolegy Hermana přečte, bude mít po náladě o zdejším křivém rádoby úsměvu. Drahoš totiž mj.ani normální není!!!

 

Jiří Komárek, Milevsko

Čt, 28. prosince 2017, 21:21:32  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+31 / 0

Rozumný člověk tohle ví a blbec to nepochopí. 
Krásný článek , pravdivý ale bohužel nicneřešící.

 

Marek Svoboda, Osek

Čt, 28. prosince 2017, 21:09:14  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+1 / -24

Je to také pouze jen názor jednotlivce, žádný expert,všeznalý neexistuje.

 

Eva Babická, Velim

Čt, 28. prosince 2017, 21:05:14  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+28 / -1

Konečně normální názor. Není co dodat. Jen snad to, že pokud je matka skutečně "k ničemu", pak nastoupí otec. Za normálních okolností je máma stále spojena pomyslnou pupeční šňůrou s dítětem. To je příroda, kterou nelze obelstít.

 

Vlastimil Budík, Brno

Čt, 28. prosince 2017, 21:02:52  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+27 / 0

No teda, to je pecka! Takovýhle článek je jako zjevení!
Jen se divím, že pan Herman vůbec může působit na našich poněkud zvrácených univerzitách, prolezlých genderem, multikulturalizmem a dalšími neomarxistickými hovadismy!

 

Libor Bukovanský , Havířov

Čt, 28. prosince 2017, 20:32:48  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+40 / 0

Po dlouhých letech po roce 89 první článek, který se neodcizuje přirozenosti lidské, se kterým se mohu ztotožnit!

Proč úchylové dovedli lidskou společnost do tohoto stavu? Obávám se, že autoři těch nepochopitelných společenských hloupostí jsou však právníci na všech postech!
Stali jsme se jejich lovnou zvěří, neboť oni by byli nezaměstnaní příživníci, to by jim vadilo, tak sevřeli společnost do kleští a tohle jsou výsledky jejich stupidit! Lidé-rodičové - se stali pro tyto lovnou zvěří! Viz Barnevernet, mnoho ustanovení v rodinném právu školní legislativa a takto můžeme pokračovat celým životem až do smrti!
Jsem rád, že se najde odvážlivec jako je Marek Herman!

 

Milana Svobodová, Brno

Čt, 28. prosince 2017, 20:24:37  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+35 / 0

Konečně jsou tady publikované normální, celými generacemi ověřené názory.
Jenže feminismu a genderismus jsou již politická hnutí, která milují v médiích a blbnou jimi hlavy těm, kteří se nechají, na plné pecky.

 

Tomáš Herout, Všeň

Čt, 28. prosince 2017, 20:24:32  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+1 / -46

To je klasický případ otce, který nejeví zájem o své děti, tak vymýšlí bludné teorie, že nezájem otců o své děti je zcela přirozený. Nadřazenost matek je asi stejně přirozená, jako nadřazenost árijců nad ostatními podlidmi. Musíme se smířit s tím, že slaboši vždy budou házet špínu na lidi, kteří chtějí někoho milovat a pečovat o své děti. Nezbývá, než pan Hermana politovat a popřát mu, aby se jednou začal chovat jako chlap.

 

Petr Čermák, Praha 1

Čt, 28. prosince 2017, 20:16:30  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+39 / 0

„Největší potřebou každého člověka je přece něžný a důvěrný vztah--Největší zločin, který jsme dětem za posledních 50 let udělali, bylo to, že jsme jim vymazali ze života touhu. Dnes mají děti všechno ještě předtím, než potom začnou toužit. Jsou zpovykané a unuděné. Teď se to stane i dospělým---asi na tom něco bude

 

Arnošt V. Richter, Praha

Čt, 28. prosince 2017, 20:16:05  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+7 / -13

Klára Fridrichová, Stochov Čt, 28. prosince 2017, 19:47:38 řekl(a):
"Peníze prací vydělat, aby zabezpečil muž sám rodinu nelze. Dříve stavěli svépomocí domy nebo dostávali byty k práci, dnes to splácíme až do smrti, máme šeřit na důchod a to všechno dělá dusno doma, když nejsou peníze. Můj praděd uživil manželku a pět dětí z jednoho platu, postavil dům a žili až do smrti spolu."

No jo, ale Váš praděd neměl manželku, která by musela mít 3 auta a 2x ročně dovolenou v Karibiku.

*8-D

 

Fedor Friedman, Pardubice

Čt, 28. prosince 2017, 20:12:30  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+47 / -1

Že by záblesk lepších časů?
Slova rozumu a logiky tady na Novinkách nebývají běžná.
Ano, pan Herman má pravdu.

 

Zdeněk Kříž, Praha

Čt, 28. prosince 2017, 20:05:51  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+28 / -1

Souhlasím s panem Hermanem.Každý tam jistě něco změníme,ale jako celek jedině souhlas.

 

Marian Adamus, Praha

Čt, 28. prosince 2017, 20:02:18  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+25 / -2

První Herman, který tady mluví rozumně. :)

Na rozdíl od těch z Brna, Prahy, Budějovic ...:)

 

Klára Fridrichová, Stochov

Čt, 28. prosince 2017, 19:47:38  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+16 / -4

Peníze prací vydělat, aby zabezpečil muž sám rodinu nelze. Dříve stavěli svépomocí domy nebo dostávali byty k práci, dnes to splácíme až do smrti, máme šeřit na důchod a to všechno dělá dusno doma, když nejsou peníze. Můj praděd uživil manželku a pět dětí z jednoho platu, postavil dům a žili až do smrti spolu.

 

Klára Fridrichová, Stochov

Čt, 28. prosince 2017, 19:42:22  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+21 / -1

Miroslav Vodička, Plzeň
Čt, 28. prosince 2017, 11:26:20 | Souhlasím | Nesouhlasím | Nahlásit | +94 / -23
Marek Herman: Vypadá to, že se svět zbláznil...
__________________________________

Jo, ale problém není tak moc na straně otců. To matky začaly mít pocit, že dítě je nesmí v ničem omezovat. Že ta láskyplná péče je brzdí v kariéře, protože být dobrou matkou podle nich není společenský úspěch.
 
Takže se nezbláznil svět, ale muži podlehnuvší destruktivnímu působení žen.
..............
Mateřství rovná se chudoba. Proč v celé Evropě se vymírá a nerodí? Protože ten tlak na ženy, který vytváří patriarchální vedení firem a států, být nejlepšími pracovníky, kteří nikdy nepotřebují volno, mohou dělat zejména v nepřetržitých provozech v neomezených přesčasových hodinách, poté druhou směnu doma, to již není k zvládnutí. Jak se změnil zákoník práce za 20 let! Navíc zkuste si žít z rodičáku, když chlapi zbaběle utíkají už od malých děcek, co okolo sebe vidím.

 

Petr Tomaščín, Rotava

Čt, 28. prosince 2017, 19:13:27  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+16 / 0

Ale ten posldní odstavec o touze a usilování se mi fakt líbí.

 

Petr Tomaščín, Rotava

Čt, 28. prosince 2017, 19:05:22  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+12 / -2

Mně se líbí, že ctí unikátní roli matky, ale nelíbí se mi to "selhání otců". To je projev nespravedlivé jednostranné vstřícnosti. Nejen muži, ale i ženy, prostě všichni jsme o něco morálně slabší a zhýčkanější v labyrintu "zajímavých moderních možností". Různé druhy emancipace a rozličná novodobá zadostiučinní nám vzaly kus opravdové lidskosti. To,co nám všem bývalo z hloubi duše vlastní, se stalo předmětem vzájemně zaměnitelných spekulací. Ubrat plyn a trochu se vrátit v čase, a hlavně tolik neřvat kvůli sobeckým potřebám.. . Ale to se týká nás všech, selhali nejen otcové.

 

Josef Špargl, Svatobořice-Mistřín

Čt, 28. prosince 2017, 19:01:38  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+56 / 0

Jak perfektně jednoduché a moudré.Staletími ověřená zkušenost,kterou dnešní rádoby moudří ničí svou tupostí a neznalostí.Kdy naposledy byl v médiích všeho druhu takový moudrý a všeříkající názor?Díky za něj pane Hermane.Ještě že se u nás najdou takový lidé!

 

Filip Pavelka, Olomouc

Čt, 28. prosince 2017, 18:44:49  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+24 / 0

Svět se opravdu zbláznil. Všecko, nejen rodičovství nebo lavina imigrantů musí být řízené nějakými samozvanými inteligenty kteří v životě nic pořádného neudělali a umí žít a ukrádat ze státní kasy. 
Dokonce i ti co by nás měli hájit jsou zkorumpovaní a zalobovaní od těch co nás jen okrádají.
 
Ideologie je to tak zrůdná, že kde kdo je naštvaný na kdekoho. Naštvaný na EU, USA, papaláše, opačné povolání než má sám dotyčný, opačný názor, jinou hodnotu obydlí, či auta, jiné dovolené a dokonce i třeba jen jiný mobil.

 

Pavel Kováč, Plzeň

Čt, 28. prosince 2017, 18:41:50  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+45 / 0

takových chytrých lidí okolo nás, ... a v Bruselu, ve vládách a parlamentech o nás rozhodují převážně samá "paka"

 

Luboš Dočekal, Bohuňov

Čt, 28. prosince 2017, 18:31:02  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+48 / -1

Do kamene vytesat

 

Roman Fadějev, Příbram

Čt, 28. prosince 2017, 18:19:08  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+51 / -2

To má přece v sobě každý od přírody zakódováno.Bohužel,spousta rodičů,kteří nikdy nedospějí,své děti přeprogramuje a na první místo jim dá lásku ne k rodičům,ne k sobě,ale k penězům.Vždyť to do nás média perou od božího rána do večera.Peníze,peníze,nic než peníze.Jestli redaktůrka např.rubriky super zajímají na manželce jen kalhotky a prsa,tak potěš koště.Můžete si na komanče nadávat jak chcete,ale tam byla rodina vždy na prvním místě.To se fakt o demokratech říci nedá.Ti mají starosti hlavně o všelijaké úchyláky a o Čapí hnízdo.

 

Jaroslav Kovařík, Zvíkov

Čt, 28. prosince 2017, 18:17:18  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+63 / -1

Pravdivý a moudrý názor. Ten pán by měl být ministrem,protože to má v hlavě srovnané.

 

Lenka Pátková, Malé Svatoňovice

Čt, 28. prosince 2017, 18:14:12  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+44 / -3

Marcela Kocianová, Sokolov
Čt, 28. prosince 2017, 15:40:00 | Souhlasím | Nesouhlasím | Nahlásit | +11 / -2
- no ale dá se s tím něco dělat ? - já myslím, že ne - "džina" jsme už z lahve vypustili !!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ale,dá se dělat.Chce to udržet si svoje hodnoty a nepřejímat všechno ze zkaženého západního světa.Byli jsme normálním slušným státem,nikde se neproducírovali homosexuálové,neměli důvod upoutávat na sebe pozornost,žili jako ostatní a také to šlo.Západ je naučil nutit většinu národa,aby si jich vážili i přesto,že jsou vlastně nemocní.Všechno je otočené naruby,pravda je vydávána za lež,lež je nám zase vtloukaná do hlav jako pravda.Dřív,když byl někdo v kriminále,byl vyvrhel společnosti.Dnes je to hrdina,stejně jako zlodějům se říká podnikatelé,dělníci,kteří vlastně vytvářejí svojí prací státní finance,jsou nazýváni lůzou a kravaťáci,kteří žijí z jejich peněz nosí nosy nahoru jako nějaká vrchnost.Je mi z toho zle!

 

Hana Jiráčková, Praha

Čt, 28. prosince 2017, 18:06:01  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+49 / 0

Naprostá pravda!!! Ty poslední odstavce - o těch moderních technologiích - mě opravdu mluví z duše - myslím si to samé už dlouho. I v naší rodině to tak často vypadá - tři sotva dospělé dcery jsou od rána téměř až do noci téměř neustále v kontaktu s mobilem, každou chvíli něco píší na tabletu.. A když jim říkáme, že by toho měly na chvíli nechat, že jim to bere čas, tak se rozčilují, že tomu nerozumíme.. Tak ... co s tím?? Díky tomu pomalu ale jistě začínám mít k těmhle moderním přístrojům spíše odpor..Pan Herman má velkou pravdu, že nás tyto technologie spíše zničí, než aby nám prospěly..

 

Judita Lišková, Hvozdnice

Čt, 28. prosince 2017, 18:03:39  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+48 / -1

Marek Herman...kdy tady naposledy byl tak moudrý článek? Nepamatuji...občas tady čtu něco jen od Markuse Hermana z Brna.
Lidí, jako je pan Herman je bohužel málo... proto mají stále zelenou nic nechápající blbci s funkcí...

 

Jan Sklenička, Praha

Čt, 28. prosince 2017, 17:56:44  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+32 / 0

Krásně napsáno. Žádné pohlaví nelze v rodině nahradit. ..Vzhledem k tomu, že počet odložených dětí v ústavech se dle statistik po možnosti adopcí gayi překvapivě nesnížil. Děti, které předtím byl problém získat kvůli právnímu vyřizování či jejich problémovosti, prý stejně zůstavají v ústavech dle statistik, protože i homosexualní páry si vybírají raději méně problémové děti. Jenže tyto bezproblémové děti by měly šanci být přijati normální rodinou. Problém totiž není tolik v nedostatku rodin ochotných k adopci, jako v úředních a dalších věcech. Vypadá to spíše jako šílenství za každou cenu připravit děti o možnost alespoň nahrádní mámy. Rozuměl bych ještě nějak pokud by ty děti, které již byly odmítnuty, měly pak ještě dále šanci být přijati. Ale takto to bohužel vůbec nefunguje. Proto to pak vypadá spíše jako šílená snaha dotyčných za každou cenu připravit děti o možnost mít oboje,náhradní mámu i tátu. Někteří už radši pod tlakem nahlas neříkají, co je od přírody každému jasné.

 

Jaroslava Zámečníková, Třebětice

Čt, 28. prosince 2017, 17:52:21  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+59 / -1

Pravdu má pan M. Herman. Není co dodat ani komentovat...tato šílená konzumní společnost je cesta do pekel!

 

Milan Procházka, Plzeň

Čt, 28. prosince 2017, 17:48:29  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+45 / 0

Vyrostl jsem v úplné rodině, mám úplnou rodinu a všechno to ze zkušenosti prarodičů, rodičů, nás i našich dospělých dětí podepisuju ! 
Svět ovládající psychopati, kteří platí sociology na vymýšlení takových metod jak zajistit u nové generace stádní chování se nezastaví vůbec před ničím. Musíme být připraveni doslova na COKOLIV

 

Ivan Brabec, Všenice

Čt, 28. prosince 2017, 17:43:42  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+9 / -30

Standa Šilhan, Brandýsek
Čt, 28. prosince 2017, 16:10:03 | Souhlasím |
Nesouhlasím |
Nahlásit |
+17 / -2

Nastolením otrokářského řádu u nás v roce 1990 se dětem život změnil k horšímu.

Trochu jste si to popletl pane po roce 1989 otrokářský komunistický řád skončil. Od této doby se můžete svobodně živit čím chcete, můžete svobodně cestovat kam chcete, nerozhoduje o vás žádný kádrovák,ZV ROH, CZV KSČ, Občanský (uliční)výbor uliční výbor KSČ jenom si vezmete peníze, které když chcete si můžete svobodně vydělat a můžete jet. Mohli by snad jak vy říkáte otroci se rozhodnout a letět na silvestra do tepla na Kanáry a jinam? Letos jich odlétá více než 300 tisíc. tak tu nemelte pitomosti. "Svoboda znamená zodpovědnost a to je důvod, proč se jí většina lidí bojí" To řekl G.B. Shaw. Měl pravdu. bojí se jí většina novinkářů a proto hledají protektora který by za ně rozhodoval a na něhož by mohli nadávat.

 

Vlastimil Fus, Louny

Čt, 28. prosince 2017, 17:15:07  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+55 / 0

Chytrý a moudrý muž

 

Zdeněk Dobiás, Brušperk

Čt, 28. prosince 2017, 17:14:11  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+32 / -5

Já bych to nedával jen za vinu mužům. Pochopitelně hlavní vinu má stát. On propaguje homosexualitu a přitom základem početí je heterosexualita, on propaguje rovnost ženy a muže a přitom každý má jinou funkci.
Jsem již stár, ale jak se tak dívám na ty mladé holky, tak do těch našich matek a babiček mají hodně daleko. Jsou zhýčkané matkami.

 

Ivo Sladký, Praha

Čt, 28. prosince 2017, 16:41:27  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+23 / -1

To už se ví dávno a nejen v tomto.

 

Standa Šilhan, Brandýsek

Čt, 28. prosince 2017, 16:10:03  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+53 / -8

Nastolením otrokářského řádu u nás v roce 1990 se dětem život změnil k horšímu.

 

Marcela Kocianová, Sokolov

Čt, 28. prosince 2017, 15:40:00  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+16 / -7

- no ale dá se s tím něco dělat ? - já myslím, že ne - "džina" jsme už z lahve vypustili !!

 

Martin Zapletal, Olomouc

Čt, 28. prosince 2017, 15:34:01  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+9 / -39

Dobrý den. Největší množství rozvodů nastává mezi 38-45 rokem života, tedy za vysokou rozvodovost skutečně nemohou “vymyté mozky mladých lidí”.Než začnete chrlit tyhle žvásty, raději si nejdříve ověřte, zda můžete své názory něčím podložit. Přeji pěkný den.

 

Jiří Pešek, Chrast

Čt, 28. prosince 2017, 15:29:16  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+64 / -6

Už jsem to napsal mnohokrát a nezabírá to!

Copak chcete udělat chlapy z napomádovaných a namyšlených
spratků chlapy?!
Co jim chybí? V o j n a ! a vojna jako řemen. Ne to hraní na
 
vojáčky na pár týdnů!
Ale pryč od m a m i n k y minimálně na dva roky a dál už
jen absolutní osamostatnění "mladého muže",který už se neschovává
za máminu sukni! Viďte maminky ?! Co?!

 

Josef Ondrouch, Mariánské Lázně

Čt, 28. prosince 2017, 15:13:08  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+28 / -2

Ještě bych vyzvedl, jak vzácným uměním je psychologie, pokud jí vládne takový šlověk, jakým je pan učitel Herman. Dnes ale převládají politologové, kteří podobně jako kdysi vědečtí komunisté pěstující svůj tuzeksově zdobený relálný socialismus Jakeše/Bilaka až k jeho záhubě, i dnes píší a žvaní o všem i když nerozumí zřejmě ničemu. Zabíjejí touhu a ničí jakokoliv naději bez nichž život ani životem není.

 

Michal César, Nová Paka

Čt, 28. prosince 2017, 14:59:39  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+50 / -2

Svět se skutečně zbláznil,úplný souhlas s tím co jste napsal.Dá se to ještě zvrátit?Mámu ničím nenahradíš a střídavá péče je super blbost.Když táta nefunguje ,je to špatný,stát by se měl více starat o matky samoživitelky.Příklad skandinávské státy

 

Miloš Hotový, Doksy

Čt, 28. prosince 2017, 14:45:57  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+76 / 0

V době genderového šílenství má pan Herman 100% pravdu. A opravdu není jedno zda má dítě rodiče č.1 nebo č.2, nebo dva táty, dvě mámy. Dítě má mít klasickou funkční rodinu. Nevím, na co si dnešní genderoví šílenci hrají, ale jedno vím určitě - je to totální nesmysl, který nás vede do morální záhuby.

 

Božena Kostrbová, Vlkava

Čt, 28. prosince 2017, 14:30:46  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+59 / -1

Největší zločin, který jsme dětem za posledních 50 let udělali, bylo to, že jsme jim vymazali ze života touhu. Dnes mají děti všechno ještě předtím, než potom začnou toužit. Jsou zpovykané a jednoduché a unuděné. Teď se to stane i dospělým. Je to cesta do pekel....... říká vysokoškolský učitel Marek Herma

ÚPLNÁ FUNKČNÍ RODINA JE ZÁKLADEM STÁTU, ať je za jakéhokoliv zřízení.
Více takových to vysokoškolských učitelů!!!!!!!
A STÁT NA PEVNÝCH ZÁKONECH A SMYSLUPLNÉ KONÁNÍ POLITIKů

 

Jitka Havelková, Chrastava

Čt, 28. prosince 2017, 14:29:33  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+63 / -4

mám jen jednu výhradu, k těm milujícím a něžným matkám. Pohybuju se ve světě mladých a je to hrůza. Mámy melou na mobilech a doma lezou po skypu, kde mají i na FB stovky kamarádek, proto děcku vrazí něco do ruky a je klid. Vidět matku s děckama na hřišti je zázrak, nebo na procházce leda tak v marketu...

 

Josef Ondrouch, Mariánské Lázně

Čt, 28. prosince 2017, 14:27:28  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+49 / 0

Senzace, jaká tu ještě nebyla! Nemusíme možná s něčím třeba souhlasit, ale obdivu se nevyhne snad nikdo. Slova znějící jako pohádka. Jak je to prosté: život jak má být. Začínající i končící zázraků plnou nadějí; i v okamtžiku odchodu v naději, že po mně něco zůstalo víc k užitku než ku škodě. Testem by měl být vztah v prvé řadě k lidem nejbližším.

 

Pavel Plachý, Srní

Čt, 28. prosince 2017, 14:23:29  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+51 / -1

Frajer, klobouk dolů....

 

Petr Zuzánek, Třebechovice pod Orebem

Čt, 28. prosince 2017, 14:20:41  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+39 / -3

Ani jsem to nedočetl a souhlasím na sto procent. Mamánci jsou strašný! Poznal jsem to u dcery!Chybí jim dva roky vojny aby se naučili trocha zodpovědnosti!!! Proto doporučuji mladým když si s někým začnou ať se podívají jak žijí partnerovi rodiče!!! Z devadesáti procent se budou chovat po svých rodičích! Čest vyjímkám!!!

 

Jana Staňková, Cheb

Čt, 28. prosince 2017, 14:11:18  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+51 / -2

Nemám k tomu co dodat,pan psycholog mi mluví z duše

 

Petr Germanič, Nový Bor

Čt, 28. prosince 2017, 14:07:34  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+69 / -3

Skvělý článek, kterých je velmi málo

 

Zuzana Alexa Hájková, Praha

Čt, 28. prosince 2017, 14:01:13  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+75 / -7

Úžasný článek! Moc děkuji pane Hermane. Konečně tu hrůzu, co se děje v rámci rodin, někdo pojmenoval pravým jménem. Ženy žijí jako za války - všechno musejí zvládnout samy. Z mužů vyprchala mužnost a jsou jen neschopnou zátěží. Je mi líto, že to musím napsat, ale je to tak. Teď se do mne určitě pustí všichni pánové, že jsem se dotkla jejich ega, ale přitom by se měli nad sebou zamyslet a sáhnout si do svědomí.

 

Ivana Olejníková, Kout na Šumavě

Čt, 28. prosince 2017, 13:51:34  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+6 / -57

Jiří Čech, Praha

Dítě potřebuje především bezpečí a pevné zázemí, a to jak po fyzické tak psychické stránce. Je mu celkem jedno, zda mu ho poskytuje žena, muž nebo někdo jiný. Jediné, co to ovlivní jsouo modely sociálního chování. Názory pana Hermana jsou šovinistické žvásty.
------------------------
Naprosto souhlasím.Tak nějak se domnívám,že rodina je jakási vynucená instituce.Konečně,také proto,to ve většině rodin vypadá jak vypadá...a neklape.Rozhodně lepší,když dítě vyrůstá v klidu třeba u prarodičů,než v násilnické rodině.Není to dobou,ale lidmi.I před 100 lety byly v rodinách problémy,podvádělo se,bylo násilí na dětech,ženách.Žádná doba nikoho nepřinutí,aby se choval lépe.Takže pane Hermane,svět se nezbláznil,ale lidé blázní už pár milionů let...

 

Luděk Škorpil, Letohrad

Čt, 28. prosince 2017, 13:50:07  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+46 / 0

naprostý souhlas lidstvo prostě hloupne a

 

Miroslava Cipcerová, Cheb

Čt, 28. prosince 2017, 13:40:07  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+83 / -2

Jasne,ze pan Herman ma pravdu.S temi blbinami,co se na lidi jen chrli,uz jen cekam,kdy zacnou otcove kojit:-)Priroda se obelstit neda,i kdyby se ti nekteri vypatlanci na hlavu postavili a usima odstrkovali.

 

David Hanák, Prostějov

Čt, 28. prosince 2017, 13:39:44  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+52 / -2

Názory dnešních mladých s totálně vymytými mozky vysokýma školama jsou tak zcestné, že je opravdu těžké s takovými lidmi vycházet a rozumět jim. Proto je tolik rozvodů. Stát se snaží přebírat funkci rodiny a výrazně se podílí na výchově dětí. Rodičům to vyhovuje a je to pro ně pohodlnější, než dítě vychovávat sami. Na otázky svých dětí odpovídají však se to budete ve škole učit nebo vždyť jste se to museli už učit ve škole apod. Myslím, že vysokou rozvodovostí stojí vymyté mozky mladých lidí.

 

Miroslav Patera, Kladno

Čt, 28. prosince 2017, 13:39:20  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+55 / -2

Nelze než souhlasit.

 

Michal Jandourek , Slatiny

Čt, 28. prosince 2017, 13:39:15  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+69 / -2

Ten člověk (Herman) je opravdu rozumný. Pod vše co řekl bych se podepsal. Nynější styl rodiny a života jako celkově vede k degeneraci civilizace

 

Jiří Bakeš, Chrudim

Čt, 28. prosince 2017, 13:38:10  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+68 / -1

- - 
- -
 
Pane Hermane, dík ! ! !
 
Absolutní souhlas ! ! !
- -
- -
Toto by si měl každý přečíst, hlavně teď po Vánocích.
Spousta lidí totiž vůbec neví, co je pravé bohatství.
- -
- -

 

Štěpán Forgáč, Zlín

Čt, 28. prosince 2017, 13:36:09  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+47 / -1

Marek Herman: Vypadá to, že se svět zbláznil.
Nevypadá, je to tak

 

Jan Dočkal, Hradec Králové

Čt, 28. prosince 2017, 13:35:28  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+39 / -6

Výchova dětí byla v pořádku, dokud vládu nad zemí a životy lidí nepřevzali dobroserové.

 

Vladimír Hladil, Vranová

Čt, 28. prosince 2017, 13:35:18  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+48 / -2

Ano, to je hřebík trefený na hlavičku, milující máme byla, je a bude to hlavní pro rozvoj dítěte, tedy pokud není funkční úplná spořádaná rodina. Furt něco vymýšlejí, co není a nikdy nebylo podpořeno praktickou zkušeností. Střídavá péče, inkluze, multikulti společnost, a další sociální inženýrství všelikého kalibru. Selský rozum do hrsti tupečkové by to chtělo, jenomže to by na patřičných místech museli být lidé, kteří jím disponují, a to jaksi už 25 let chybí.

 

Miroslav Němeček, Praha

Čt, 28. prosince 2017, 13:32:32  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+66 / 0

Opačný extrém je norský Bavernemet (nebo jak se ta zločinecká organizace jmenuje), dítě patří společnosti, rodiče jsou , zatím ještě, nutní ke splození dítěte, a pak se jim musí dítě odebrat, aby bylo správně vychováno "společností". 
Zdejší a EU aktivisti, a další extrémní spolky a hnutí, se nám to snaží taky nanutit, jako normu.
 
Vykašleme se jim na to.
Z ohlasu zde vidím, že drtivě převažuje názor souhlasný s panem Hermanem, a proto se jen divím, proč tato rozumná většina si nedovede své názory prosadit u politiků na všech úrovních, a volí partaje, které hlásají úplný opak , dle vzoru EU.

 

Martin Koláček, Přerov

Čt, 28. prosince 2017, 13:31:29  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+40 / -1

Jiří Čech, Praha 
Nahlásit | +11 / -92
 

Dítě potřebuje především bezpečí a pevné zázemí, a to jak po fyzické tak psychické stránce. Je mu celkem jedno, zda mu ho poskytuje žena, muž nebo někdo jiný. Jediné, co to ovlivní jsouo modely sociálního chování. Názory pana Hermana jsou šovinistické žvásty.
----------------------------------------------------------
To je hloupý názor, názor sobce .... z takového prostředí, co preferujete, vyrůstají lidé ve stylu "studený psí čumák".
Naštěstí dle reakcí je na světě daleko více těch, kteří oceňují cit a vliv přítomnosti fyzické matky na rozvoj osobnosti dítěte.
Bavím se o matce řádně se starající a cítící ...ale to už obsahuje to slova matka, maminka. Pokud zvolíte ojedinělé příklady těch nestarajících se žen, nelze použít termín matka, maminka. To jen pro ty, kteří rádi vytrhnou nějaký ojedinělý příklad nepečující ženy.

 

Lenka Žofková, Břeclav

Čt, 28. prosince 2017, 13:23:10  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+35 / -3

Připomíná mi to starý Řím.Dejte lidem chléb a hry.No každopádně je to v háji.Tento marast už dohromady nikdo nedá.

 

Miroslav Němeček, Praha

Čt, 28. prosince 2017, 13:21:02  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+77 / -1

Pane Hermane, díky za moudrou řeč,
která je v dnešní době vlivem pošahaných bláznů plná zhůvěřilýých politických korektností, genderových otázek a pojem máma se těm "tolerantním" aktivistům už zdá zastaralý.
 
Chce to odvahu přijít veřejně s takovým moudrým názorem, a "tolerantní" aktivisti na na Vás sesypou plní nenávisti.
 
Až se divím, že Vám to otiskli a dovolili publikvat.
 
Konečně návrat ke skutečným hodnotám, daným mocnou přírodou i rozumnou českou tradicí. Díky.
 
p.s. Mámou se žena nemusí učit, (až na detaily), umí to i kočky a další živí tvorové, je to vrozené a dané Bohem nebo přírodou, vyberte si.

 

Joseph Carella, Nemours

Čt, 28. prosince 2017, 13:19:42  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+67 / -2

Dobry den,
pane Hermane vice takovych inteligentnich a vzdelanych normalnich lidi jako vy a svet zase bude v poho,mate naprostou pravdu.

 

Milan Vyskočil, Olomouc

Čt, 28. prosince 2017, 13:16:46  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+68 / 0

....kupodivu i na vysokých školách,jsou ještě poslední zbytky lidí rozumných, kéž by nahradili idioty v parlamentu......

 

Kamil Hronovský, Želkovice

Čt, 28. prosince 2017, 13:16:23  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+43 / -1

Ten autor mně mluví z duše. Informační technologie jdou kupředu tak závratným tempem, že lidé se stanou pouhými roboty bez něhy, citu, empatie a dalších neodmyslitelných lidských vlastností. Stáváme se zajatci iluzí o dokonalosti lidského jedince, opak je však pravdou. Společnost se ocitá v bludném kruhu a dle mého názoru je to první krok z zániku civilizace.

 

Jiří Vavruněk, Tachov

Čt, 28. prosince 2017, 13:10:05  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+50 / -3

Že by?
Se urodil první vysokoškolský učitel ??

 

Pavel Jeřábek, Chotusice

Čt, 28. prosince 2017, 13:06:07  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+15 / -4

Jiří Miczko, Valašské Meziříčí 

Čt, 28. prosince 2017, 12:35:56 |
 

Hm, tak zkuste říct ženě, která je vdaná, má naprosto všechno co potřebuje i nepotřebuje, dvouleté dítě a přesto v hlavě plán, že odejde.
 

Kde je ta hodnota rodiny? Samá emancipace, dokazování si něčeho a výsledek je takový, jaký je.
 

Kdybyste se postavil na hlavu a odrážel ušima, nezměníte na tom nic.
----------------------------

100 bodů!!
 
)) a je jedno, esli má dítě jedno, nebo dvě..
dyk sou to jen děti.. a se z toho možná taky někdy nějak dostanou....

a šla a dětem je lépe.. bez ní, je to smutný, ale ze života

bohužel takových "matek" je dnes spousta, jo, virtuální svět, to je pane dílo...

 

Roman Muhr, Domažlice

Čt, 28. prosince 2017, 12:55:43  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+77 / -2

Pravdu dí pan Herman, ale bohužel svět se už p.o.s...a.l.

 

Ludmila Otřísalová, Horní Bojanovice

Čt, 28. prosince 2017, 12:55:38  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+58 / -1

Dnešní doba, různé výchovné směry, nadace apod. nás rodiče degradovaly do pozice pouhých ploditelů dětí, do jejichž výchovy má právo kafrat každý, kdo si zamane. Od chlapů se chce, aby převzali plně péči o děti a zároveň se vyšetřuje, zda při koupání dětí neukájí své pudy. Věřím, že 99% mužů na své dcery takto nepohlíží, ale kvůli tomu jednomu procentu aby se otec bál vzít svou dcerku na klín nebo jí dát pusu. No a my matky jsme zase podezírány, že choutky svých mužů tajíme. Takže ponížit a degradovat rodiče, snížit nebo zrušit jejich autoritu, pokud možno biologickým rodičům děti vůbec odebrat.

 

Jiří Popelka, Brandýs

Čt, 28. prosince 2017, 12:52:25  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+23 / -6

Vodičko z Plzně co jsi úplně na začátku, sice máš skoro pravdu, ale nemělo by se zapomínat na příčiny nikoli jen hodnotit, kdo a jak to podělal.
Hlavní příčinou je DEMOKRACIE obzvlášť co je dnes v módě, liberální lidi, ale jak píšeš hlavně ženský nevěděj svobodnejma roupama co by měli dělat jen rajtujou a kašlou na děti jakby měl bejt konec světa ale on konec už opravdu bude brzo jen co se slimáci rozlezou, jasný?

 

Jiří Král, Chomutov

Čt, 28. prosince 2017, 12:40:56  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+3 / -17

Blažena Kohoutová, Praha 

Čt, 28. prosince 2017, 11:59:42 |
 

Souhlasím |
 

Nesouhlasím |
 

Nahlásit | +20 / -1
 
Muži ženští a ženy mužní, divná to doba ....
 
____

Znal jsem kdysi dávno nějakou Kohoutovou a ta fakt jako chlap vypadala.

 

Jiří Popelka, Brandýs

Čt, 28. prosince 2017, 12:38:36  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+32 / -4

Sice jsem to nedočetl, je to moc dlouhý a vím o tom taky své, ale Marek má svatou pravdu, jasný, teple studený pitomí babochlapi?

 

Vilém Židek, Frýdlant nad Ostravicí

Čt, 28. prosince 2017, 12:38:24  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+91 / -4

Má svatou pravdu. Přečetl jsem si to až do konce a plně s panem Hermanem souhlasím.

 

Jiří Miczko, Valašské Meziříčí

Čt, 28. prosince 2017, 12:35:56  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+19 / -5

Hm, tak zkuste říct ženě, která je vdaná, má naprosto všechno co potřebuje i nepotřebuje, dvouleté dítě a přesto v hlavě plán, že odejde. 

Kde je ta hodnota rodiny? Samá emancipace, dokazování si něčeho a výsledek je takový, jaký je.
 

Kdybyste se postavil na hlavu a odrážel ušima, nezměníte na tom nic.

 

Josef Novák, Pardubice

Čt, 28. prosince 2017, 12:35:54  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+92 / -3

Konečně po delší době článek, jenž vyjadřuje to, co by mělo být normální. Bohužel v dnešní době preferování, a to lze se jen dohadovat proč vůbec, nenormálních aktivit, falešné rovnoprávnosti a korektnosti, inkluze a harašení (a to hlavně té "srandovní" - po dvaceti-třiceti letech), feminizmu dochází ke změnám ve společnosti, k její škodě a ke škodě v jejím vývoji. Ve spojení s globalizací, honbě za ziskem, ztráty zodpovědnosti a morálky, sobecky prosazování sama sebe bez ohledu na okolí (zaměňuje se za svobodu - nechce se připustit, že svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda t ohodruhého) se lze obávat, že skončí klasická společnost a její základ = rodina, kdy žena je žena - matka a muž - otec, se všemi negativnímiy dopady na společnost, které postupně můžeme pozorovat.

 

Jarmila Svěrkotová, Ostrava

Čt, 28. prosince 2017, 12:29:18  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+53 / -5

Střídavá péče je pro malé děti nedostačující,to je přeci jasné,matka je matka,ale co udělat,když matka porodí dítě a nemá o dítě zájem,je obyčejnou zlatokopkou a aby si udržela -postavení,tak muži porodí dítě a dítě ji pak dál nezajímá.Že je to ojedinělé?Není,bohužel,jen společensky nepřípustné,proto tzv.matky o těchto věcech nebudou mluvit , něžnou a spokojenou matku budou hrát jak jen to půjde......A dítě?Bude rádo,když mu vůbec někdo dá nějakou lásku.Smutná doba....

 

Lubomír Koutný, Brno

Čt, 28. prosince 2017, 12:28:38  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+16 / -2

Ne všude je to stejné. Znám rodinu, kde se rozvedli a mají z toho manželství dva syny ve střídavé péči. Rozumní lidé se domluvili a funguje to perfektně. Matka bydlí 400 od otce a jeho rodičů, na půli cestě byla školka i škola. Týden jsou kluci u mámy, týden u otce, ale chodí stále do stejné školy. Pak se matka znovu vdala a má dvojčata, chlapce a dceru, starší kluci jsou nadšeni, že mají malou princeznu....

 

Věra Ivanová, Havířov-Šumbark

Čt, 28. prosince 2017, 12:24:03  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+111 / -6

Tleskám, pane Marku Hermane, vraťme se zpět k rodinným hodnotám. To nedovolí ti, co na dnešních nesmyslech vydělávají. Je to smutné a vedou nás do propasti ničeho, hlavně, že to vynáší. To vidíme u EU, kam ta nás vede?

 

Lukáš David, Hřivice

Čt, 28. prosince 2017, 12:21:35  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+11 / -20

U nás doma to prázdno není... Jsem v práci a manželka mne informuje o každé své myšlence. Přijdu domů a manželka mi to klidně dvakrát zopakuje!

 

Soňa Zapletaliková, Ostrava

Čt, 28. prosince 2017, 12:18:06  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+94 / -2

No konečně rozumný článek.
Nikdo přece neříká, že děcko otce nepotřebuje a po rozvodu by se s ním mělo vídat co nejmíň.
Bylo by ideální, kdyby se rodiče nerozešli, ale bohužel, že ...
K matce má obvykle dítě silné pouto, a pokud se rodiče už rozejdou, neměli by tomu malému dělat v hlavě ještě větší zmatek. Nikde není doma, nedej bože střídá i dvě školy..
U mámy se nemluví o otci, u otce se nemluví o mámě...
Co některý rodič koupí, musí zůstat tam, u matky chodí na jeden druh kroužků, u otce na jiný, popř. na žádný, otec koupí psa, ale dítě si ho k matce nesmí brát- pokud chceš být s Míšou, bude to u mne! -, u každého rodiče jiný řád, preference jiných školních předmětů. To všechno vytváří v dětské mysli zoufalý chaos.
Ale rodičům je to jedno.

 

Marek Chlebeček,Mgr., Brno

Čt, 28. prosince 2017, 12:16:15  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+117 / -2

Michal Votík dnes 11:58 : Nejlepší článek, jaký jsem kdy na Novinkách četl. Téměř se divím, že byl v současné společnosti, kterou ovládají úchylové zveřejněn........... ..........Souhlas a díky za ten pravdivý článek kolego jmenovečku.

 

Roman Jelínek, Praha

Čt, 28. prosince 2017, 12:16:11  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+87 / -2

Naprosto souhlasím s panem Markem, na Novinky až nezvykle kvalitní a duchaplný článek, za který moc děkuji. Měl by posloužit jako memento a souhrn rad pro nastávající rodiče...

 

Alena Povýšilová, Praha

Čt, 28. prosince 2017, 12:16:05  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+73 / -4

Článek je každou větou pravdivý. Dítě potřebuje mámu i tátu. Jejich role jsou důležité,ale nejdou zaměnit. Nejhorší je střídavá péče. Měnit svůj koutek a nevidět kamarády...., špatné. To,že matka, jde velmi brzo do práce je vína pokřivené společnosti. Dělají to hlavně matky s velmi vysokým příjmem....nechtějí přijít o skvělé místo. Dítě dají klidně chůvě. Špatně.

 

Zdeněk Pejsar, Cheb

Čt, 28. prosince 2017, 12:16:03  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+43 / -4

Ten pán má naprostou pravdu,i když jen opakuje tu starou,původní.

 

Libuše Knopová, Plzeň

Čt, 28. prosince 2017, 12:15:19  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+107 / -3

Tolik pravdy v jednom článku, se hned tak na Novinkách nevidí.
Díky za to.

Kéž by rok 2018 byl konečně rokem rozumu a odhalení všech těch manipulací s lidstvem.

 

Martin Kozák, Louny

Čt, 28. prosince 2017, 12:14:44  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+70 / -3

Naprostý,ale NAPROSTÝ SOUHLAS..V rukou to ale máme V PRVÉ ŘADĚ MY SAMI,TAK S TÍM HLEDME NĚCO DĚLAT..!

 

Jaroslav Jeřábek, Kuřim

Čt, 28. prosince 2017, 12:13:42  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+105 / -3

Supr poznatek nad kterym je treba se zamyslet a hlavne konat dle neho...mnohdy mi pripada, ze normalne fungujici rodina, tata, mama, deti je vlastne nenormalni. Ze je normalni aby gayove a lesbicke zeny si osvojovali deti, zvireci mazlicci jsou dulezitejsi nez stari rodice atd...a i neposledni rade, prijimani migrantu, davani jim nesmyslnych davek a cekat, ze se budou integrovat do sopolecnosti. A na nemocne deti, budeme sbirat vicka, aby mohly byt leceny. Duchodci jsou odkszani k nedustojnemu stari a nektere vladni elity vitaji muslimy jako nasi spasu. A muslimsky vdek je ten, ze nas co nejvice povrazdi, kdyz zemrou mucednickou smrti.

 

Jan Runda, Klatovy

Čt, 28. prosince 2017, 12:13:38  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+95 / -5

....názor je to hezký, až na to, že dnes chtějí dát ,,osvícení" politici nezletilé děti do drápů teploušům na výchovu....

 

Anna Lorencová, Roudnice nad Labem

Čt, 28. prosince 2017, 12:11:08  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+90 / -1

Smutné a pravdivé.

 

Vera Curtis, Bratříkov

Čt, 28. prosince 2017, 12:09:46  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+87 / -1

S názory pana Hermana souhlasím. Rodičům začíná chybět selský rozum a láska. Střídavá péče je např. velký omyl často skoro zločin na dítěti. Jde především o peníze. "Tátové" nechtějí platit výživné. Dítě je pak přehazováno z jedné domácnosti do druhé jak horký brambor. Znám případ kdy kluk cestuje i desítky km každý týden, navštěvuje dvě ZŠ.... Sama mám jedno 6letévnouče ve střídavé péči. Po 5 dnech balíme a přehazujeme. Přitom by stačilo jen se dohodnout a hlavně milovat své dítě bez nároků. A když už rozvod tak hlavně respektovat a vytvořit skutečný snesitelný láskyplný domov pro společného potomka.

 

Jaroslav Kamrla, Kroměříž

Čt, 28. prosince 2017, 12:07:55  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+35 / -4

Každé dítě ze všeho nejvíce potřebuje něžnou a spokojenou mámu, říká vysokoškolský učitel Marek Herman s tím, že je to naprosto jednoduché a není potřeba nic nového vymýšlet. 
--------------------------------------------------------------------
Kdybych měl rozhodující slovo v komisi pro udělování Nobelovy ceny, okamžitě mu ji udělím. Za který obor?? Ten by se určitě nějaký našel!!!

Za celou dobu existence lidstva se děti asi rodili a vychovávali SAMI.

 

Zdeněk Cvrček, Liberec

Čt, 28. prosince 2017, 12:07:53  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+65 / -12

Neziskovky se snaží, aby ženám zůstaly všechny výhody z vlastnictví dítěte. Žena jakože samoživitelka je chudinka, podporovaná společností. Jenomže stav společnosti vychovávané jen matkami vidíme všude kolem. Země, kde milenci manželek mají větší práva k výchově dětí než biologičtí otcové, nemůže dobře dopadnout. Pak se všichni divíme, že Evropu válcuje islám.

 

Vojtěch Hanák, Praha

Čt, 28. prosince 2017, 12:07:31  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+9 / -3

Touhu jsme úplně nezničili. Pořád může dítě, mladý člověk, toužit po poznávání, sebevzdělání, sociálním zařazení atd.

 

Daniela Šantorová, Říčany

Čt, 28. prosince 2017, 12:07:02  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+101 / -4

Úplná rodina, máma a táta. Pokud je to možné i sourozenci. A pracující rodiče, žádní příživníci společnosti. Ostatní jsou akorát kecy.

 

Dana Pečená , Praha

Čt, 28. prosince 2017, 12:06:30  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+43 / -1

Zajímavý článek, velmi přínosný. Dodala bych, že v současné době existuje krize rodiny. Zní to vznešeně, ale za tím se skrývá obyčejná pohodlnost. Čím více máme pohodlný život, tím méně se ho vzdáváme. Tím méně se chceme omezovat a děti omezením jsou, nemá cenu to zakrývat. Proto v rozvinutých zemích se rodí méně dětí. ´Důvodem jsou také velké nároky na občana, na jeho kariéru. Aby obstál, stojí ho to velké úsilí. A na děti nezbývá čas.
Myslím si také, že se poněkud přeceňuje nebo spíše zveličuje role matky. To, že matka miluje svoje dítě, není vůbec samozřejmé. I ona se musí rodičovství učit. I ona je schopna se dítěte vzdát, dát ho k adopci, když není na rodičovství připravena. Jsou dokonce ženy, které rodičovství přímo děsí. Ale je to ojedinělé.

 

Blažena Kohoutová, Praha

Čt, 28. prosince 2017, 12:04:59  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+162 / -7

Pan Herman má ve všem stoprocentní pravdu, to je úleva, konečně číst normální názor. Kéž by takových chytrých lidí bylo co nejvíc.

 

Miroslav Dohnal, Bystřice pod Hostýnem

Čt, 28. prosince 2017, 12:01:24  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+104 / -12

Kdo autorovi článku nedá za pravdu,zbláznil se nejspíš taky.

 

Blažena Kohoutová, Praha

Čt, 28. prosince 2017, 11:59:42  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+66 / -5

Muži ženští a ženy mužní, divná to doba ....

 

Michal Votík, Plzeň

Čt, 28. prosince 2017, 11:58:14  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+187 / -5

Nejlepší článek, jaký jsem kdy na Novinkách četl. Téměř se divím, že byl v současné společnosti, kterou ovládají úchylové zveřejněn.

 

Miluše Relichová, Litoměřice

Čt, 28. prosince 2017, 11:56:35  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+126 / -10

Marku, souhlasím ve všem co tu píšete

 

Petr Vejlupek, Frýdlant

Čt, 28. prosince 2017, 11:51:43  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+54 / -2

problém je v online světě,všici raději píší než mluví

 

Josef Volfík, Praha

Čt, 28. prosince 2017, 11:41:01  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+85 / -16

Jiří Čech, Praha 
Čt, 28. prosince 2017, 11:27:37 | Souhlasím | Nesouhlasím | Nahlásit | +1 / -2
 
Dítě potřebuje především bezpečí a pevné zázemí, a to jak po fyzické tak psychické stránce. Je mu celkem jedno, zda mu ho poskytuje žena, muž nebo někdo jiný. Jediné, co to ovlivní jsouo modely sociálního chování. Názory pana Hermana jsou šovinistické žvásty.
---
S kolika muži tvoříte rodinu? Rodič 1, rodič 2, rodič 3... Jak často tu rodinu střídáte? Každý rok, nebo dva, tři? Zázemí pro pár dětí taky vytvářela vlčí smečka, víte?

 

Jiří Čech, Praha

Čt, 28. prosince 2017, 11:27:37  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+19 / -189

Dítě potřebuje především bezpečí a pevné zázemí, a to jak po fyzické tak psychické stránce. Je mu celkem jedno, zda mu ho poskytuje žena, muž nebo někdo jiný. Jediné, co to ovlivní jsouo modely sociálního chování. Názory pana Hermana jsou šovinistické žvásty.

 

Miroslav Vodička, Plzeň

Čt, 28. prosince 2017, 11:26:20  |  

Souhlasím  | 

Nesouhlasím  | 

+106 / -28

Marek Herman: Vypadá to, že se svět zbláznil...
__________________________________

Jo, ale problém není tak moc na straně otců. To matky začaly mít pocit, že dítě je nesmí v ničem omezovat. Že ta láskyplná péče je brzdí v kariéře, protože být dobrou matkou podle nich není společenský úspěch.
 
Takže se nezbláznil svět, ale muži podlehnuvší destruktivnímu působení žen.